ADS

07 April 2012

Ceritera Touring dapat undangan pelancaran buku !

Salam sejahtera semua !
Minta maaf kerana tidak dapat menyambung pengkisahan kayuhan seperti mana yang lazim dilakukan pada setiap minggu. Ini adalah kerana pada minggu lepas saya berada di luar kawasan selama beberapa hari; bertugas di daerah Kerian, Hilir Perak, Perak Tengah serta barat laut Selangor.

Nota:
Tulisan berwarna biru boleh diklik untuk bacaan lanjut. Pembesaran imej boleh dilakukan dengan cara klik pada setiap gambar. Harap maklum, terima kasih.

Jumaat, 6hb April 2012 yang lalu, saya telah menerima e-jemputan (e-invitation) dari Sandra Loh untuk menghadiri sebuah majlis pelancaran buku. Untuk info, Sandra adalah kenalan Facebook saya dan juga seorang penggiat aktiviti berbasikal, baik kayuhan offroad mahupun kembara berbasikal (touring). Buku yang akan dilancarkan itu merupakan catatan pengalaman beliau sendiri ketika berkembara basikal merentasi semenanjung Malaysia.

Pada tahun 2009 lalu Sandra bersama rakannya, encik Mak Shiau Meng, telah mengadakan kembara berbasikal bagi menjejaki empat penjuru semenanjung Malaysia. Mereka telah selesai melakukannya dalam masa tiga puluh tujuh hari, rujuk sini untuk blog catatan harian perjalanan beliau. Kisah perjalanan mereka juga ada dipaparkan di akhbar dalam talian, The Star. Pengalaman beliau mengumpulkan artikel dari blog, menulis draf, menghantar penulisan kepada beberapa penerbit berpotensi, dan lain-lain dikongsikan dalam entry terbaru beliau di sini.


'E-jemputan' (e-invitation) ke majlis pelancaran buku

Adakah ini buku yang akan dilancarkan kelak ? Sama-sama kita tungguuuu ...


Siapakah Sandra Loh ini ? Sejujurnya, saya belum pernah lagi bersua muka dengan beliau, walaupun masing-masing telah berkawan secara maya semenjak Mei 2010. Kami pernah beberapa kali berinteraksi di dalam Facebook, yang mana ianya bermula dengan jemputan beliau ke satu acara kayuhan di Pahang. Selain itu, saya juga pernah beberapa kali memberikan komen di gambar-gambar beliau. Untuk mengenali lebih lanjut secara ringkas, saya muatkan beberapa gambar dari album di Facebook beliau, dengan keizinannya ( :


Sandra meminati aktiviti berbasikal lasak (mountain biking); ketika melintasi Sungai Lembing, Pahang.

Selain berbasikal, beliau turut meminati kegiatan mendaki gunung; Gunung Rinjani di Lombok, Indonesia

Kembara berbasikal mengelilingi empat penjuru semenanjung Malaysia pada tahun 2009, bersama Mak Shiau Meng di penjuru mereka yang pertama

Sandra dan Mak, di penjuru kedua perjalanan mereka; Tanjung Piai, Johor.
 
Sungai Rengit, Johor: penjuru perjalanan mereka yang ketiga

Bergambar kenangan di hadapan kuil 'Buddha Duduk' (Sitting Buddha); Tumpat Kelantan


Yeayyy, tidak sabar rasanya menunggu tarikh 14hb April 2012, bertempat di kedai buku MPH Subang Parade, jam tiga petang. Semoga saya tiada halangan pada tarikh tersebut, mudah-mudahan ...


 "Saddle your dreams before you ride em." - Mary Webb

4 comments:

gadisBunga™ said...

kalau mcm ni, pakcik pun dah patut ada buku okey!

Leez M. Saaid said...

selamat maju jaya dalam dunia bicycle touring....very interesting.

Azizan Zolkipli said...

gadisBunga: Alamak, Pakcik belum bersedia untuk terbitkan buku lah gB oiiii ...

Azizan Zolkipli said...

Leez M.Saaid: Terima kasih atas doanya. Doa saya untuk kamu juga, moga berjaya dalam apa bidang yang diceburi ...