ADS

11 June 2012

FM untuk Basikal Touring

FM bermaksud frequency modulation, kependekan dari terma teknikal kejuruteraan elektronik / komunikasi dan juga seringkali digunapakai pada penjenamaan stesyen-stesyen radio tempatan mahupun luar negara. Contoh, Selangor FM, KLFM, Hitz FM, Era FM dan sebagainya.

Dalam konteks saya, ianya adalah fridge magnet, bermaksud "hiasan yang melekat pada magnet dan diletakkan pada pintu peti sejuk".

Pada rakan-rakan yang meminati aktiviti melancong, tidak kira samada secara berbelanja besar mahupun secara bajet; santai mahupun ber'backpackers'; pastinya FM ini akan dicari mereka tidak kiralah kemana sahaja destinasi dikunjungi.

OK, tutup bab tu ! FM yang saya nak tonjolkan ini tidak dapat dibeli di mana-mana lokasi, sebaliknya ia adalah hadiah istimewa dari rakan bloggers, merangkap junior sekolej dan rakan sePengakap Kelana semasa menuntut di Malaysia France Institute dahulu (kini UniKL MFI). Ianya pemberian puan Suzilawati Zainal Abidin. Blog beliau boleh dilawati di sini. 


[Klik untuk pembesaran imej]


Gambar FM yang diterima. Walaupun beliau cilok gambar dari blog tanpa pengetahuan, tetapi sebab hendak dijadikan FM maka saya tidak jadi hendak memarahi beliau ( :
Duit syiling 20 sen diletakkan di situ untuk dijadikan relatif saiz FM yang sebenar.


[Klik untuk pembesaran imej]


Gambar di atas adalah mesej yang disertakan bersama pemberian FM. Sila ambil perhatian yang panggilan 'Pakcik' itu bukan bermaksud saya bapa saudara beliau, tetapi cumalah panggilan rakan-rakan sekolej dahulu. Panggilan 'Pakcik', singkatan dari 'Pakcikayo' nama gelaran sejak belajar di Sekolah Menengah Vokasional Pulau Pinang pada tahun 1994/95. Bukan setakat rakan sekelas dan seasrama ketika di MFI, malahan pensyarah pun memanggil saya dengan gelaran tersebut hihihi ...

Panggilan 'Wakjan' pula bermula pada tahun 2008, semenjak pulang dari program pendakian Gunung Bromo - Semeru - Arjuno - Welirang di Jawa Timur, Indonesia. Terus melekat sampai sekarang !

Kebiasaan FM yang dibeli atau pemberian rakan-rakan, akan saya hadiahkan kepada cinta dunia # 1 iaitu ibu saya. Tetapi untuk FM yang ini ... Aishhhh ... Hmmm, nak bagi ke tidak, nak bagi ke tidak, nak bagi ke tidak ... [seraya memetik beberapa kuntum bunga dan mengoyak kelopaknya untuk mendapatkan satu keputusan].

8 comments:

gadisBunga said...

tapi mmg cantik gambo yg CPL pilih tu. pilihan yang tepat lah utk dibuat FM kirenye. :D

CiKPuaNLawA said...

pakcikkk...

amboiii....ni ke tribute itu....

mekaseh....

saya menghargai setiap persahabatan...

basikal tua warna merah tu oke kan...?

ke pakcik terbuang sebab saya balut macam sampah dah...hahahaa

malu la pakcik duk jaja saya nye blog tahapeapetahtu....

Azizan Zolkipli said...

@gadisBunga: memang sangat2 tepat. orang kampung Pakcik bilang, "so unsangkarable" ...

Azizan Zolkipli said...

@CiKPuaNLawA: Sesama ... basikal tua merah ? Erkkkk, gulpppp ... Alamak !! Kena Pakcik tak jumpa pun ??
Apakah .... jeng jeng jeng ...

AndaQue said...

FM fridge magnet kat rumah saya dah hampir menutup peti sejuk tu hehehe

Azizan Zolkipli said...

@AndaQue: Wahhhh ... Boleh lah disedekahkan pada saya hehehe ...

nadhirah samuel said...

Wakjannnn :)

CiKPuaNLawA said...

pakcikkkk... biar betul...

pakcik buang....??

jauh saya beli tu....
spesel edisen...

uhuhuhuuuu......sob..sob...
saya majok gan pakcik....


tak pe la pakcik mungkin bukan rezeki pakcik...